להכיר את הקיבוץ

להכיר את הקיבוץ

למי שמגיע אלינו לנהרא אשדות יעקב – מחכה חוויה יוצאת דופן. האורחים של נהרא מוזמנים לצאת למרחבים של הקיבוץ. הילדים יוכלו למצוא בקלות בוודאי את גני השעשועים הכיפיים, ולהתחבר בהתנדנדויות והתגלשויות לשאר ילדי הקיבוץ. בעוד שהמבוגרים מוזמנים לשבת להם בנחת תחת עצי הנוי הגדולים והרחבים הנותנים בשפע מצילם.

המקלטים
המשך בשבילי הקיבוץ יוביל אתכם בין המבנים הישנים של הקיבוץ, וגם בין אלה החדשים יותר. בין המבנים הוותיקים תמצאו בקלות את המקלטים הרבים מאוד של קיבוץ אשדות יעקב – הן איחוד והן מאוחד. מעל רוב המקלטים – צומחים היום פרחים וצמחים, שמטופחים באהבה ע"י חברי וחברות הקיבוץ, אולם המקלטים הללו לא לחינם הם כאן. שכן, עד 1967 היו ילדי וילדות וגם המבוגרים של קיבוץ אשדות יעקב – יורדים למקלטים חדשות לבקרים, ואף שוהים במקלטים ימים ולילות.

באזור של בתי הילדים והגנים – ניתן לראות שישנם מקלטים המחוברים ממש למבנה הגן, כדי שהילדים המתוקים לא יצטרכו לעבור, תוך כדי ההפגזות, דרך החצר; אלא שיעברו באופן הבטוח ביותר אל המקלט.

החקלאות והחברות
מי שירחיק עוד קצת בסיור בשבילי הקיבוץ יגיע בוודאי גם אל הרפת, ואל בית האריזה הסמוך, אל המבנים הישנים והחדשים יותר – המשמשים לחקלאות. תזהו בקלות את המבנים שכבר אינם בשימוש וכמעט מטים ליפול, ואת אלה העולים ומתחדשים למטרות שונות. אנו מזמינים אתכם לנסות ולנחש מהם המבנים השונים של הקיבוץ – היכן חדר האוכל, היכן מועדון החברים או מועדון הנוער והספרייה, היכן הייתה המכבסה. ועוד ועוד ממבני הקיבוץ.

סיורכבת בקיבוץ עין גב
ומי שמעוניין להעמיק עוד את היכרותו עם קיבוץ באשר הוא, ולאוו דווקא אשדות יעקב – מוזמן לנסוע כ-18 ק"מ צפונה אל מזרחה של הכנרת, ולהגיע אל הקיבוץ עין גב. שם יוצא סיורכבת ברחבי הקיבוץ, הכולל הסבר מפורט על ההיסטוריה של הקיבוץ, ומאפשר טעימה קטנה  והיכרות עם הקיבוץ – של פעם ושל היום.