טיול רכב בעמק: נופים קסומים מכפר תבור עד הכנרת

הכביש היורד מאזור התבור לכינרת חביב בעיקר בגלל ההפתעה שבו, שאף על פי שהיא צפויה, היא עדיין מפתיעה – הכנרת המתגלה במלוא יופיה והדרה.

תחילה, נוסעים בכביש 65 וחולפים על פני הר התבור העגול. מביטים אל הכנסייה הבולטת שעל כיפתו ועל בתי הכפרים שיבלי ודבוריה, חולפים על פני צומת גזית ונכנסים לכפר תבור בדרך המלך. פעם כינו את המקום "מסחה", על שם הכפר הערבי שבקרבתו הוקם.

ביישוב יש מוזיאון מקומי הממחיש את אורח החיים של האיכרים, והוא צמוד לחצרות האיכרים. נשמר בו בית הספר הראשון (כיום הספרייה) והבית שהכריזו בו על ייסוד "השומר".

כ-300 מטרים אחרי מרכז הכפר פונה ימינה כביש 767, ואיתו יורדים אל הכנרת. הכביש עובר בשוליה הצפוניים של המושבה, מתעקל מעט צפונה, עובר בצל האקליפטוסים, ואחרי כשלושה קילומטרים מתעקל בחדות ימינה. משמאל לעיקול הכניסה הססגונית ליישוב הצ'רקסי כפר כמא. צ'רקסים, בקווקזית, הם "אנשי הרים". כדאי לבקר במרכז הכפר ולראות כיצד הבתים משמרים את סגנון הבנייה האופייני להרי הקווקז. במוזיאון המקומי לשימור המורשת מוצגות תלבושות הקרב המסורתיות, ובחנויות המכולת שברחוב הראשי, המכונה "רגז", אפשר לקנות חלוז' (מאפה ממולא גבינה) וגבינה צ'רקסית מעושנת.

כביש 767 יורד אל ערוצו של נחל קמה ועולה ממנו בצידו השני, בסמוך למגרש הכדורגל של כפר כמא. עוד כ-2.5 קילומטרים, משמאל, נמצא מושב שרונה, שראשיתו בחווה חקלאית שהוקמה בימי מלחמת העולם הראשונה והיא נקראה על שם ח'ירבת סרונה הסמוכה אליה.

כחצי קילומטר אחרי שרונה פונים ימינה לדרך עפר מסומנת כחול ואחרי חמישים מטרים פונים ממנה שמאלה לדרך מסומנת שחור. דרך זו מגיעה עד החורשה הקטנה שליד עין שרונה, מעיין הנובע כל השנה. לצידו יש חורשת אקליפטוסים קטנה ופינת ישיבה, ותענוג להצטנן כאן בימות הקיץ הלוהטים.

ממשיכים אל המושבה יבנאל. ברחוב הראשי תראו בתים גליליים רחבי ידיים, ישרי קווים, עם מרפסת רחבה לשבת בה בערבי קיץ בצד וילות מודרניות יותר.

ממרכז המושבה פונה הכביש הראשי שמאלה, ממשיך בירידה מתונה וחוצה את בקעת יבנאל. אחרי כשלושה קילומטרים מגיעים לצומת אלומות. מהצומת ממשיכים ישר בכביש 767. עוד כמה עשרות מטרים והכנרת נשקפת במלוא יופיה.

שלושת הקילומטרים שבין צומת אלומות לכנרת הם ירידה שמורכבת מסדרה של מתלולים. האחרון שבהם הוא עיקול חד, כמה מאות מטרים לפני הכניסה (שמאלה) למושבה כנרת.

עוד כ-300 מטרים מגיעים לצומת כנרת שבכביש 90, בקטע המיתולוגי המכונה כביש טבריה-צמח. קרוב מאוד לכאן, עוד 150 מטרים דרומה בצידו הנגדי של הכביש, שוכן בית הקברות של קבוצת כינרת, מקום קברה של המשוררת רחל.